Vila, vila och ännu mer vila.

Det har varit intensivt sedan i våras och det börjar ta ut sin rätt. Jag är så trött! Främst mentalt. Så nu är det att prioritera och våga välja bort som gäller.

Var ute en stund i fredags och träffade vänner. Måste tvinga mig att vara lite social utöver jobbet emellanåt. Det känns ofta motigt att komma iväg för tillfället, men väl ute så är det värdefullt att få känna att jag har sammanhang där jag är önskad. 
Sen har jag bara tagit det lugnt hela helgen! 

I kväll hörde yngsta av sig och ville komma förbi för att prata. Självklart fick hon det. Jag låg ändå bara och halvslumrade i soffan. Hon bad om råd (men ville nog mest ha någon som lyssnade). Fick en kopp te och sitta här en stund. Så säger hon "Det är pappas vecka men jag bara kommer hit och du är som att jag bor här och ger mig te".

Det kändes både fint och smärtsamt…jag vill ju att hon ska veta att hon alltid har en plats hos mig. Jag är hennes mamma, hennes skyddsnät, hennes hem dygnet runt, varenda dag. Oavsett vilken vecka det är. 

I morgon em kommer båda barnen och även om det tar energi att se till att de har det bra, får middag och kommer i säng i tid (iaf yngsta), så är det också väldigt skönt med rutinerna det tillför. Och sällskapet såklart. Har saknat dom och våra samtal om allt möjligt. Älskar verkligen att umgås med dessa två intelligenta, roliga och knasiga individer! 

(null)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0