Obehagligt…

I helgen var jag på en konsert med stråkmusik av Hans Zimmer tillsammans med en vän. 
Vi drack vin, snackade och hade en trevlig kväll. 

Sista drinken innan hemresa blev på att ställe vi var på för ganska exakt två år sedan. Där jag träffade en man som jag sedan träffade några gånger till. Han verkade snäll, men någon mer romantisk känsla infann sig inte från min sida. 
Så vi hade aldrig en relation eller var aldrig intima på något sätt. Fjärde gången vi sågs sa jag att det enda jag kunde ge var vänskap. Han tog det bra (verkade det som), men sen kom sms efter sms om hur hemsk jag var som inte gav honom en chans… De blev mer och mer hotfulla och aggressiva. Tillslut drog jag tillbaka även vänskapen och bad honom lämna mig ifred. 
Efter några månader verkade han göra det. 

Så igår, berättar min vän att han kontaktat henne nyligen med en snyfthistoria om hur han inte kommit över mig. Två år har gått. Vi inledde aldrig ens någonting…
När hon svarat honom att det nog var dags att komma över mig fick hon till svar att hon verkade vara en "lika kallhjärtad bitch" som mig.

Jag har gjort många misstag, sagt saker jag ångrar och betett mig på sätt jag skäms över i livet. Men inte mot honom. Och kallhjärtad är jag inte. Har heller aldrig blivit kallad det förr. Inte vad jag vet i alla fall. 
Så jag tar inte åt mig av det. Men det känns olustigt att någon går runt och känner/säger sånt om mig. Och min känsla av att vilja dejta någon någonsin igen blev plötsligt ännu mindre. Liksom den att gå ut i Malmö fler gånger. Vem vet vem man träffar?! 

Jag tror katterna, barnen och häng med välbekanta (och garanterat oläskiga) vänner är och får vara min tillvaro för en lång tid framöver. Samtidigt gör det mig irriterad att känna mig begränsad och behöva vara rädd. Och jag kan inte tycka jag har mig själv att skylla för att jag pratade med honom den där första gången. Jag vill inte gå runt och tro illa om alla jag inte känner. Vad blir det för liv?


(null)
Känslan just nu. To deal with people…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0