Paris, Ghost och sommarfest!

Sommar och semester för de flesta. Inte för mig ännu. Men hade en vecka över midsommar. Feber och hosta en vecka i Paris. Men det gick ändå och blev trots en värkande kropp en kul vecka med bland annat Disneyland. Absolut bäst enligt både mig och barnen var Star Wars "Space Mountain" och Avengers "Flight Force". Hade gärna åkt flera omgångar, men det var fler som tyckte detsamma så köerna var därefter…

Vi missade tyvärr Ratatouille. Den skulle vara riktigt bra fick vi höra, men vi är nöjda med att vi ändå hann med det mesta vi ville åka, uppleva och se. 
Värst var Tower of terror. Jag trodde på allvar att jag skulle dö till en början. Vidrigt! Var helt oförberedd på vad som skulle hända. Trodde det skulle vara en 4D-film.
Så förväntade mig detsamma av Phantom Manner. Men det var en tråkig resa genom ett hus fullt av dansande skelett och annat.

Många steg blev det per dag, runt 20 000. Men glad att jag bestämde mig för att ge Paris en andra chans! Så mycket finare och trevligare än jag mindes. Och så mycket mer jag fick uppleva denna gång i form av sevärdheter och miljöer. Dessutom långt ifrån den stress jag väntat mig av Europas största turiststad. 

Nu är vi hemma sedan ett tag. Barnen hos sin pappa och jag har utöver jobb hunnit med att se Rite here, rite now på bio. Den skulle först bara visas när vi var i Frankrike. Men så blev det en extra visning i just Lund av alla ställen den 1 juli. Så då fick jag sett den ändå. 
Och så har det varit sommarfest med kollegorna. Nu har alla utom jag semester… Men om några veckor så tänker jag också vara ledig lite. Pengarna (semesterkassan) har vi ju redan använt på vår resa, men ska bli skönt att bara vara med barnen och ha ledig tid ihop hemma och kanske blir det nån helg i Göteborg också. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0