Road trip!

Denna vecka står kompetensutveckling på schemat. Allt från föreläsningar om projektledning till workshops kring psykisk hälsa. Det är nästan alltid givande och ger nya insikter, perspektiv och kunskaper att få ta sig an frågor som är ens vardag, fast i nya sammanhang. 


Det enda jag är lite obekväm med i detta är att bo på hotell. Är ju en hemmakatt ut i klospetsarna. Trivs med att vara ute bland folk, men vill och behöver kunna landa i mitt emellanåt. Få varva ner framför teven och sova i den egna sängen.


Själva resan kan också vara en stressmoment och nu med trolig tågstrejk så ännu mer… För att inte riskera bli strandsatta på annan ort så har vi nu bokat en minibuss. En del som ska med är supertaggade, andra inte fullt så mycket. Jag hör till dem som inte riktigt ser tjusningen med att klämma in sig i en liten buss och praktiskt taget sitta i knät på varann i flera timmar. Blir så lätt illamående också när det är varmt och trångt. Tror jag kommer erbjuda mig köra för att få lite mer utrymme och ha kontroll, även om det också kan vara jobbigt. 


(null)


För att göra resan lite trevligare så får vi väl helt enkelt se till att ladda upp med dricka, godis, frågesport, lekar, musik och annat underhållande. På nåt sätt ska jag väl ta mig igenom det här med 😊




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0