Pollentrött

Massor med pollen i luften. Och jag blir så oerhört trött av det. Ögonen svider och näsan kliar. Men det är bara att härda ut. 


Så skönt med ännu en långhelg. Inledde den redan vid lunchtid i fredags med häng tillsammans med de bästa av vänner. Mat, vin och kaffedrink. Sol i ansiktet och sol i sinne. 

Skratt och trams växlat med allvar. Livet i vår lilla gemenskap som speglar livet i stort. 


Sen en lördag i Malmö. Var så trött först. Trodde inte jag skulle orka en heldag. Men sen plötsligt där jag satt på tåget så infann sig en känsla av förväntan. Energin bara fylldes på och allt kändes så enkelt och härligt. Kom hem mitt i natten och åt kakor i sängen innan jag somnade.


Valborgsmässoafton, körsång och eld i stadsparken. Första maj och barnen är här för att stanna resten av veckan. Vi har ätit glass och tittat på en serie vi börjat följa. Nu sover yngsta. Jag och äldsta ska dricka te. I allt det enkla finns så mycket fint. Jag har det bra på så många sätt.


(null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0