Hjärtklappning, kollegor, Mumin och projektmedel

I morse var jag så nära man kan komma att avboka min medverkan på personaldagen i Malmö. Hjärtklappning deluxe, yr och så trött att jag inte visste om jag varken skulle våga ta bil eller tåg in. 

Men sen tänkte jag på dels hur mycket jobb det varit för de som arrangerar dagen (och hur besviken man blir när folk inte kommer) och dels på hur viktigt det är att träffa kollegorna vid sådana här tillfällen.


Så jag bestämde mig för att ta mig in och vara med så länge jag orkade… Var såklart en av de sista som lämnade och kom hem nyss. Finns ju alltid så mycket att prata om, inspireras av och utbyta erfarenhet kring.


Men jo, det känns att det blev en lång dag. Och det syns… Blek, med illröda, hettande kinder och helt matt blick. Ikväll blir det skönt med film, tacos och soffhäng med barnen. 

Först nästa fredag blir det äntligen påfyllning av järn. Ser inte fram emot själva infusionen, men desto mer mot resultatet av den. 


Minns ni förresten den där projektansökan jag spontant slängde ihop en em för ett tag sedan? Som jag beskrev som den sida av mig som gör att jag förtjänar min lön? 

Idag ringde de och meddelade att det är klart vi beviljas medel. Så himla härligt sätt att avsluta arbetsveckan på, att få delge kollegor och chef den nyheten 😃

Sen kom jag hem till ett paket innehållandes den här;


(null)


Efter att äldsta impulsköpte en tröja för 400 kr så kände jag att jag faktiskt också borde unna mig något i klädväg ibland…
Valet föll inte helt oväntat på något jag verkligen kommer ha glädje av - en stor hemma-mys-luvtröja med Mumin för 200 (inkl frakt). Har drömt om en sån i säkert två år, men tyckt att det är onödigt. Är så jätteglad över den. Och kommer bo i den hela helgen! Eller ja, hela tiden jag är här hemma i alla fall. 
(Det är väl annars helt okej att ställa in planer för att man har ett nytt favoritplagg som passar bäst i den egna soffan)?!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0