Vad är det där?!

I tisdags blev det en dag med arbete hemifrån. Sittandes vid köksbordet med en kopp kaffe och solen som sken utanför så blev jag så himla sugen på glass! 

Mjölkprodukter är kanske inte det bästa att äta när man vill få upp sitt järnvärde så funderade på alternativ.... Lunchen blev en runda till affären för inköp av havregrädde och ägg. Smaksatte det sedan med vaniljsocker. Och vilken glass det blev!

Jag trodde den skulle bli oätlig, mest smaka fryst gröt eller möjligen ägg. Men den blev fantastisk. Tro det är min nya grej. Kommer göra glass i alla möjliga smaker och varianter framöver. Perfekt årstid för det och dessutom går det att välja bort mjölk samt söta med valfritt alternativ utifrån hur sött man önskar  (socker, sötningsmedel, bär, vanilj, chokladpulver etc). 

Tyvärr glömde jag den i frysen lite för länge. Så hade sen en stenhård 1,5 liters "klump" av glass. Tinade lite och delade upp med en kniv för att frysa in i lagom portioner. 

(null)

Vackert blev det inte, men fortfarande lika god! Och kanske låter barnen bli den eftersom det mest av allt ser ut som fryst blomkål 😂 
(Och nej, inte ett aprilskämt om någon undrar).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0