3-åringen!

Idag är ingen vanlig dag. Idag är dagen då min Maximilian fyller år. I tre år har världen nu varit berikad med denna vackra, kloka, känsliga, egensinniga och kärleksfulla varelse. Och just jag har fått äran att vara hans människa och bästa vän. 

(null)

Jag är väldigt väl medveten om hur fånig många tycker jag är. Vill få mig att förstå att han bara är en katt, ett husdjur. Någon jag skulle kunna ge bort, ge upp, lämna eller avstå för att uppleva annat i livet. Men för mig finns inget jag utan Maxi. Han är en del av alla mina drömmar om framtiden. Han finns alltid där, alltid med mig. Passar inte Maxi in i bilden, då är det inte min dröm, inte ett liv jag vill ha. 


(null)


Andra tror att jag överdriver min kärlek till honom. De kunde inte ha mer fel. Varenda gång jag är hemifrån saknar jag honom och längtar hem. Jag kan sitta och bläddra bland bilder på telefonen och hjärtat värker av ömhet när jag ser hans fluffiga tassar, runda kinder och intensiva blick. 


(null)


När han flyttade in lovade jag honom att han en dag skulle få en egen liten trädgård. Det har inte blivit så än, men det är fortfarande något jag en dag hoppas kunna ge honom. Ett liv med en liten inhängnad gräsplätt utomhus som han han kan gå ut i när han vill. Rulla i gräset, sola, trampa runt i snö, spana på fåglar, jaga insekter, undersöka löv och en massa annat som skulle förgylla  en liten katts liv. 


(null)

2023-03-12


Någon gång min Maxi, så hoppas jag kunna ge dig allt det du förtjänar så att du kan leva det lyckligaste av kattliv. För du berikar mitt liv så oerhört mycket varenda dag bara genom att finnas. 

Älskar dig min skattkatt! ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0