Semesterveckan.

Skolavslutningar i onsdags och nu är det sommarlov för båda barnen! Jag i min tur hade också "sommaravslut" med kollegorna samma kväll. Inte detsamma som att jag har semester hela sommaren nu tyvärr. 

Blev kanske nån Aperol spritz för mycket, men hade en superhärlig kväll med massor av skratt, god mat, musik, quiz och fina samtal. 


(null)


Och nu, nu är jag i Göteborg. Jag är hemma! 

Det är alltid lika underbart. De senaste åren har det tyvärr inte blivit lika ofta. Och framförallt bara enstaka nätter då och då. Det är svårt att få till, främst med katterna. 

Så nu när jag för tredje natten i rad släcker lampan för att sova… Det ger både ett lyckorus och en känsla av sorg för att jag aldrig vill lämna det här. 


I fredags var första konserten med Metallica. Gick tillsammans med bästa kompisen från gymnasietiden. Vi började med middag följt av shots för att komma i riktigt skön stämning innan vi begav oss till Ullevi. 


(null)


Igår en hyfsat lugn lördag med familjen. Bus med syskonbarnen och lite tid att bara få umgås med syster, svåger och mamma. Bad för alla barnen och sen sushi och lördagsgodis. 

Idag, Metallica konsert två. Tillsammans med min äldsta. (Kommer mer om konserterna längre fram). Nu har jag iaf precis landat i soffan hemma hos mamma. Insikten om att helgen är slut slår mig fullt ut. I morgon är det åter till Skåne och vardagen. Saknar mina katter och trivs med min tillvaro där. Men åh vad det river och sliter i mig att behöva lämna mitt hemma. Mitt Göteborg. Min familj. Mina barndomsvänner. Allt som känns så självklart och enkelt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0