Tid för återhämtning.

Har så smått börjat att återhämta mig efter helgen. Arbetat hemifrån i två dagar och kunnat skärma av och bara vara i mitt. 

Att få tid att mentalt förbereda mig inför sådant som ska hända, ta pauser under tiden och sedan få möjlighet att återhämta mig är ett måste för att jag ska klara av att vara social, positiv och trevlig. 


Funderat lite de senaste dagarna över om jag hade uppskattat att göra saker själv ibland. Alltså ge mig ut på äventyr utan sällskap. Prata med folk när (om) jag känner för det och resten av tiden bara vara, kunna ta det lugnt och ta in omgivningen. Började kika på resor och räkna på det. Försöka tränga bort känslan av att det är slöseri med pengar att göra något själv, bara för min egen skull.


(null)


Har nog alltid tänkt att resor är något man ska göra tillsammans. För att skapa gemensamma minnen och dela de upplevelserna med människor man tycker om. Kunna prata om det som var fint och extra minnesvärt med varandra efteråt. Men nu lockar det allt mer att få resa på egen hand. För det är också slitsamt att vara med någon annan dygnet runt i en vecka eller mer. Eller så kanske det kan vara kul att resa tillsammans med någon, men då med mycket mer egentid. Typ varannan dag gemensamma aktiviteter och varannan hitta på saker själv 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0