Det som inte kan köpas.

På väg till kontoret efter ett läkarbesök i förmiddags. I en bil som uppenbart behöver städas…inte minst invändigt.  

En av favoriterna med Scorpions spelades på radion. Ser så mycket fram emot att förhoppningsvis få se dem senare i år! De står för min första stora förälskelse när det kommer till musik. Minns hur jag som 10-åring stod på skolgården och hörde "Wind of change" genom ett öppet fönster till en av de äldre årskursernas klassrum... Det var som ett rus, en känsla som fyllde hela kroppen, en njutning av ett helt nytt slag. 

Den sommaren sparade jag alla pengar jag kunde. För att till slut kunna köpa deras LP "Crazy world". Den lyckan när jag hade skivan i min hand går knappt att beskriva! Jag kände mig rikast i världen trots att jag precis spenderat en förmögenhet (för en 10-åring där jag bodde). Vissa saker går helt enkelt inte att värdera i pengar. 


(null)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0