Allt som ändå går att fixa!

Fick för ett tag sedan fakturan på bilförsäkringen. Strax över 6000 kr för ett år. Det är väldigt mycket pengar. Särskilt i nuläget. Sen började jag kolla upp andra alternativ, jämföra priser och bestämde mig för att hur jobbigt det än kändes så skulle jag  ringa de där samtalen och se till att få ett bättre pris. Har såklart skjutit upp det i säkert två veckor nu för att det känns så jobbigt. Men idag så tog jag tillslut tag i det. Och nu är fakturan istället på 4000 kr. Jag är så himla glad över mina "sparade" pengar!  (Och att jag vågade). 


Nu väntar också en välbehövlig helg. Tröttare än tröttast efter intensiv jobbvecka och massor av pollen… Men längtar faktiskt till måndag också för en gång skull. Då hoppas jag att konserten med W.A.S.P blir av. Ser även fram emot att se Crazy Lixx som är förband och att börja kvällen med att gå ut och äta. Känns superlyxigt med en sån kväll en vardag!


(null)


Har flera sådana grejer inbokade framöver. Konserter, teater, spa och stand-up. Plus lite grejer som Kodachicon och Scifiworld med barnen. För att de vill, (jag inte lika mycket). Men som tur är även en vän med barn som ska med. Behöver nog tvingas med ut emellanåt. Även på sånt jag inte själv skulle ha valt. Det berikar och jag vet att det uppskattas att jag visar intresse och följer med. Vilket är anledning nog.  

Haft det jobbigt med det ett tag. Så pass mycket att en del vänner blivit lite smått irriterade på att jag inte bara kan förstå och acceptera att de faktiskt vill spendera tid med mig och dessutom synas med mig ute. Jag vet hur fånig jag är, men kan bli så orolig över att jag egentligen inte är önskad. Tankar som bäst bekämpas i sällskap av människor som ser på mig med värme. 

(null)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0