Aningen sliten

Kan knappt minnas senast jag hade en helt ledig helg. (Alltså utan en massa arbetsuppgifter som behövde göras för att hinna med). 


Är så glad över mina sammanhang, även om jag också känner mig rätt sliten för tillfället.  

Denna vecka har det bland annat varit lansering av metodmaterial (jag fick sköta mixerbordet) och så har jag även påbörjat en ledarskapsutbildning. Träffade en vän jag inte sett på länge (flera år) över en fika och blev så glad över det han berättade om min betydelse i hans liv. 


(null)


Så mycket positivt, spännande och roligt. Men också energikrävande. Den där tiden för återhämtning och reflektion är alltför lätt att prioritera bort…men jag behöver den verkligen för att orka på sikt. 

Nu blir det en lugn kväll med barnen. Vi ska baka pizza och se på film. Insåg (fick höra av en kollega) att det är lönehelg. Det betyder att jag håller mig långt borta från såväl butiker som diverse restauranger, caféer och uteställen. 

Min nivå av intryck denna vecka är redan alldeles för hög. Och även om jag i det mentala tillståndet jag dragits in i kan flyta med och fortsätta hålla ett högt tempo ett tag till, så desto djupare blir svackan efteråt.

Brukade tänka att jag skulle "ta tillvara på de bra dagarna". Nu har jag börjat inse att om jag inte bromsar i tid - hur kul det jag gör än är i stunden - desto svårare blir det sen att ta sig upp och tillbaka när jag väl kraschar och känner hur trött jag är. För det gör jag ju förr eller senare när jag driver på för hårt. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0