Små steg framåt

Jag är okej. 

Men förra veckan var tuff. Nu börjar jag känna mig som mig själv igen på gott och ont. Vill så mycket. Och i rätt (eller fel) sällskap bubblar idéerna över. 


Egentligen så har jag nog ett ganska rimligt aktivt socialt liv. För att vara jag. Sjukt tråkigt det låter, eller hur? 

Men det är det faktiskt inte. 


I helgen som var firades Halloween i förskott. Jag är nog ofta all in eller inte alls...tror jag iaf. Och efter att ha funderat lite så kom jag fram till att bjuda på mig själv.

Valet av karaktär var enkelt. En vampyr såklart! (När man har en Maxi som är en svart, luden fladdermus med huggisar här hemma så är inspirationen given).


(null)

Världens vackraste katt, alla kategorier 🖤

Jag tror aldrig jag känt mig…snyggare! 
Nej, jag skojar inte. Nästan alltid annars så känner jag mig mest ful och tjock. Oproportionerlig, udda och fel. Så har det varit så länge jag kan minnas. Från den dag jag började förstå att det var viktigt hur man såg ut för att räknas.  

Eller…kanske inte förstod, men insåg att det är så det är.


Nu var mina största bekymmer mina stora sorgsna ögon och mitt glansiga hår. De attribut som i vanliga fall är vad som gör att jag får komplimanger. Hade jag haft lite mer tid att planera så hade färgade linser och nåt matt vax i håret gjort helheten bättre. 


Hade jag alltid känt mig som jag gjorde bakom denna fasad hade jag kanske varit mer som många andra idag och lagt upp selfies för komplimanger och likes, velat synas. Sånt som mitt vardagliga jag inte riktigt kan med att göra. För som mitt 13-åriga jag fick höra "vem skulle någonsin vilja se eller ta på dig"? 

Tror inte det är hela anledningen, men en del i att jag inte själv kan förstå när någon visar intresse. Det är så otänkbart att någon skulle kunna se mig som något mer än "nån det är kul att snacka med ibland". 


(null)

Som sagt, mitt glansiga hår och mina ögon förstör helheten. Men är nöjd ändå. Till helgen kör vi del 2, dvs den utan barn (med vin och utgång). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0