Lite för mycket (igen)

Precis kommit hem från kontoret. Hade egentligen behövt jobba någon timme till, men måste vila en stund först. Febrig och frusen. Inte sjuk. Bara gjort lite mer än min kropp orkar med igen. Den där sortens baksmälla börjar bli vardag. Och jag borde veta bättre, men det är svårt att begränsa aktiviteterna när "alla andra" orkar…


I fredags skulle jag bara ha handlat mat och sedan haft en lugn kväll. Men blev en promenad upp till centrum för att se granen tändas och gå en runda där uppe. Sedan mötte jag upp en vän och vi gick hem till mig för middag och film. (Blev senare än att jag tänkt mig). Men var supermysigt! 


Lördagen var det final i en tävling där äldsta med sin skola medverkade. Ljud, ljus och massor med folk. Fantastisk dag med uppträdanden, mat, tårta och prisutdelning. Var helt slut när jag kom hem. Klokt nog tackade jag nej till ett förslag om att åka in till Malmö för drinkar. Istället städade och julpyntade jag och katterna (och lyssnade på julmusik) ända fram till 02 på natten. 


Söndag - upp igen och iväg till en vän i Malmö för adventsfika. Hade lovat så fick se till att ta mig dit även om det blev lite stressigt. Skyndade sen hem igen, bytte om och blev upphämtad (lyx) för en konsert i Limhamn. Var hemma rätt sent… Men valde av lite oklar anledning att börja baka en massa matpajer.

Nåja, skönt att ha i frysen och kunna plocka fram vid behov av nåt att bara värma.  


Denna helg blev verkligen allt annat än vilsam. Nu ska jag ligga här under mina tre filtar och mentalt ladda en stund innan barnen dyker upp. 


(null)

Ett litet axplock av helgen i bilder ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0