Kanske i morgon :)

Så skönt och välbehövligt med en halvdag igår! Packade ihop strax innan lunch och begav mig in till stan med en kollega. 
Att sedan komma hem framåt kvällen med vetskapen om att hela fyra lediga dagar väntade var inte heller helt fel. Barnen är hos sin pappa, så ser ut att bli väldigt lugna dagar. Har bokat in en dag med shopping i Köpenhamn, (jag är bara sällskap och smakråd, har inte råd att shoppa i nuläget). En middag i Malmö och en lunch i Lund står också på schemat. I övrigt så ska jag bara vara. Försöka hinna skriva en del. Vill så gärna återuppta det kreativa och lustfyllda skrivandet. Inte bara hinna med och prioritera det terapeutiska eller berättande. 
 
 
 

Började prata med en vän tillika kollega om just det här med skrivandet. Att ta sig tiden, att invänta inspiration och vad som krävs för att det ska bli bra. Vi konstaterade att vi är ganska olika i det. Både i känslan för vårt eget skrivande och hur vi får till det. Jag skriver i nuläget mest bara för mig själv. En liten del publicerar jag här till allmän beskådan, men tror väl egentligen att ytterst få läser det. 
Han skriver mer för att ge ut (både texter och låtar/musik) och i stor mån för att just dela det med andra. Jag känner ingen tveksamhet i min förmåga att skriva. Han tvivlar konstant. Inte orimligt att tänka att det hänger ihop med vem vi skriver för. Ingen bedömer ju det jag skapar och det ger en frihetskänsla och trygghet i sig. En dag kanske jag också känner mig redo att dela mitt inre med världen. Eller inte.
 
 
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0