Kvalificerad gissning.

Denna vecka har jag haft tre praktikanter med mig i arbetet. Otroligt givande, men också utmanande och intensivt. 

Bland annat hade vi ett möte med Region Skåne och jag fick bita mig i läppen för att inte börja skratta när mina kära praktikanter frågade dem (mellan 32-62 år gamla) om de "bara gissar sig till vad unga vill ha och behöver för att må bra"? Klockrent och såväl kroppsspråk som blickar visade tydligt att det är något som behöver arbetas mer med. Av unga - för unga med andra ord. 

(För egen del så må jag känna mig ung och cool. Men för någon som är 17 år så är jag lastgammal. Det är bra att inse och acceptera. Det jag vet om att vara ung handlar inte om idag. Det är inte ens i närheten).

Oavsett vilket så har jag nog aldrig, eller i varje fall inte på väldigt länge behövt en helg så mycket som nu! Är så mentalt slutkörd att jag bara vill sova, sova och sova lite till. Hade nog bara behövt ta det lugnt och göra ingenting ihop med barnen. Men har såklart bokat in grejer (och umgänge) med andra hela helgen.


(null)

Nu ska vi strax plocka ihop oss och bege oss till en vän i Malmö för film och fredagsmys där. Ser fram emot att krypa upp i soffan och halvslumra medan barnen ser på tv 🙈


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0