Prins Maximilian Linné I

Min blyga, försiktiga lilla katt…som vågade sig fram den där första gången och visade att han hörde hemma hos mig. 

Jag gör vad som helst för hans kärlek och smälter inombords när han väljer att ge mig den. Lyckoruset och känslan av att helt och fullt vara i nuet när han kommer och buffar mig i ansiktet. Jag smälter av hans blick och älskar varje sekund vi har tillsammans. 

Det är något särskilt med honom. Med oss. Och det stärker min tro på universums krafter, på att vi har en vilja, men dras dit och till de där vi hör hemma. Kärleken är den enda kraft vi inte bör kämpa emot om vi vill finna ro och lycka. Han kom till mig. Han valde mig. Och jag väljer honom varenda dag. 

Idag fyller han 2 år! Min skattkatt, min trollis och älskling, Maximilian. Vi har firat med extra god mat, dekorationer, presenter, godis och sång. Nu vilar han (och jag) i sängen och lyssnar på hans favorit Van Morrison. 

(null)

Den duniga kattungen, blev en gänglig tonåring, efter det en fluffig ung vuxen och nu - den stiligaste och vackraste katt man kan tänka sig! Muskulös, med mjuk, glansig päls och stora kopparfärgade ögon.  

(null)


Så glad att du finns och att du är här med oss. Varje dag är bättre för att vi har dig. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0