Sengångaren

Jag förstod redan under kvällen igår att den skulle innebära en mental baksmälla för mig. (Drack inga större mängder alkohol, så ingen huvudvärk orsakad av det i alla fall). Dricker sällan och lite överlag.

Men det mentala idag, nån slags utmattande, hjärndimma. Jag kan liksom känna min hjärna och att den…värker av alla intryck. Låter det konstigt? Jag fungerar och kan resonera med mig själv. Men allt tar lite längre tid. 
Stod nyss och stirrade på diskmaskinen och undrade varför den har hela FYRA knappar. Och hur i h-vete man startar den...  Haft den i flera år och aldrig haft problem med det innan. Jag löste det - dvs kom på hur man gör. Men oj, vad det känns att hjärnan behöver vila! 

Att göra något alls idag är uteslutet. Såpass mycket vett har jag att jag inser att bilkörning vore direkt olämpligt i detta trögtänkta tillstånd. Likaså någon social kontakt. Känner mig som Flash, sengångaren i Zootropolis 😂

https://youtu.be/0woPde7OE1k

(null)

Men jag hade verkligen en superkul kväll/natt och är så glad att jag följde med ❤️






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0