Samlar vuxenpoäng

Måste ge massor av vuxenpoäng att bli löjligt lycklig av krukor med färska örter?! 
Ler varje gång jag går genom köket och ser dom stå där. 

Det är något väldigt harmoniskt över att laga mat och baka för mig. Ofta snöar jag in på något specifikt ett tag och gör olika varianter av det. Ett tag för var det till omgivningens glädje cheesecake. Med bland annat passionsfrukt, lime, citron, blåbär, hallon, jordgubbar, kiwi, vanilj, pepparkaka och choklad.

(null)

Sushi har jag också gjort en del. Efter önskan av barnen. Men det är så tråkigt att göra, så de blir bara fulare ju fler gånger jag gör det istället för tvärtom 😂

(null)

För att återgå till där jag började... Nu ska det lagas grytor av kryddigt och mustigt slag att frysas in till hösten! Rödvin, fond, kryddor och matlagningsgrädde är utöver de färska örterna inköpta och redo att kokas ihop till perfektion!  (Inte just idag dock).

(null)
Fint när det går att finna lycka i det lilla ☺️

Kanske tråkigaste blogginlägget någonsin. Nu ska jag försöka ta mig upp ur soffan och börja göra mig redo för kvällen. Har lovat följa med ut. Hur kan man (jag) vara så dum? Men kanske ger det mig något kul att skriva om i helgen! Om inte annat så innebär det mindre utrymme att fundera över livet. 

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0