Måndag och persilja

Det är måndag eftermiddag. Men både min kropp och hjärna skriker fredag.
Det bara måste vara fredag och dags för vila efter såhär mycket arbete! 

Digitaliseringens baksida. Effektiviteten som de digitala mötena medför gör också att de kan hållas utan andrum emellan. Det där som brukade vara en paus och en stunds mental återhämtning/omställning/uppladdning i form av en transportsträcka mellan mötena uteblir. Nu slutar mötet med kollegan i Trelleborg samtidigt som det med samverkansparten i Kristianstad börjar och sedan överlappar det lite med mötet med chefen i Lund...

Nu börjar det bli mörkt ute och jag har inte ens lämnat mitt skrivbord för lunch än. Men fyra av fem möten är i alla fall avklarade. (I morgon måste jag verkligen gå ut för att få lite frisk luft)!

Dessutom är det barnvecka nu. Jag och Maxi har förberett oss väl genom att laga ett par av veckans middagar i förväg. Maxi fick sitta lite avsides och ha rollen av att sprida positiv energi och ge direktiv med tassen. För några brännskador vill jag aldrig mer vara med om.


 
Han var inte överdrivet imponerad av lök och grön chili. Sved i både ögon och nos hävdade han från sin pall. Förmodligen oätligt... Men han satt kvar ändå och gjorde sitt bästa för att påverka slutresultatet. Och fisken verkade lovande! Tills hans människa (dvs jag) helt förstörde den genom att stö på persilja! Usch!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0