Fredag, känns som söndag

Hemma hos mina dunbollar som följer minsta steg så jag inte rymmer igen. 
Igår hade vi en läsdag. Flera timmar bara försvann och plötsligt var det kväll. Precis som förr. Underbart! 
Idag kommer barnen och det gör att det känns som söndag...för det är på söndagar bytena brukar ske. Men jullov kräver lite andra rutiner. 
Nu ska vi i alla fall ha några dagar tillsammans innan jobb- och skolstart i mitten av nästa vecka. Haft en lång semester och även om den började i tårar och kaos, så blev det sedan så väldigt bra allting. 

Idag fick jag ett renoveringsryck och sitter nu här med slipdamm i både hår och näsa och tar en välförtjänt kaffe- och skrivpaus. En kort sekund passerade tanken "jag måste handla idag, så får inte slösa energin på annat". Sen kom jag ihåg att numera orkar jag både ock. 
Det är skrämmande hur snabbt man vänjer sig vid trötthet och accepterar sina begränsningar. Nu känns det som lyx att orka med... ett ändå ganska vanligt liv tror jag. (I alla fall utifrån de extra utmaningar och sjukdomar jag har). 

Känner faktiskt någon slags längtan efter att få komma tillbaka till jobbet.

Har insett hur viktigt det är för mig att få sitta på kontoret emellanåt.
Träffa kollegor, snacka, dricka kaffe och bara komma hemifrån.
Men det digitala och att arbeta hemifrån har ju sina fördelar det med :)

Det kommer bli ännu några månader av främst digitala möten, men nya uppgifter och projekt lockar ändå. Främst det projekt jag ska få rodda med nu under våren. 
Blev medbjuden att lyssna in en satsning på området psykisk hälsa och att rustas inför vuxenlivet. Kom med lite input och fick SÅ fin respons. Blev faktiskt lite rörd...särskilt då det kom från en person som inte vanligtvis brukar berömma andra. Men det var tydligen "självklart att jag skulle ta över och utveckla detta eftersom ingen annan skulle kunna etablera och driva satsningen lika bra som jag med min expertkompetens som projektledare på området". 

Låter skrytsamt att berätta om det. (Fast måste bli bättre på att ge mig själv cred för vad jag åstadkommer nån gång ibland). Utöver glad och rörd så även lite generad, smickrad och såklart taggad att bevisa dem rätt. Fortsättning följer antar jag. 

Först barn, helg och nu en dusch så jag kan ge mig ut och handla! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0