Skjuter upp

Jag tror att jag skjuter upp skrivandet för att jag inte orkar känna så mycket just nu. Vet ju att när jag väl börjar skriva och kommer in på det som är svårt och tungt, ledsamt eller gör ont på något sätt - då går det sällan att stoppa alla de känslor som sköljer över mig. 

När jag fick återkopplingen på min utredning så avslutade de med att säga att "det har varit många och intensiva tester och besök - men det stora arbetet för dig börjar nu med att landa i resultaten och börja förstå både det som varit och det som ska komma". 

Just då tyckte jag inte det lät så svårt, men nu när dagarna går och jag applicerar mina konstaterade utmaningar på händelser genom livet och försöker se dem ur ett nytt perspektiv, genom ett annat filter så väcker det alla möjliga känslor. Och det gör mig så trött. Så fullkomligt utmattad att jag hade kunnat sova i flera veckor i sträck. 

Kanske är det vad jag borde göra.
Vila tills jag faktiskt är utvilad. 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0