My girl.

Jag fick mitt mirakel đŸ’ž

Tog min lilla prinsessa till veterinĂ€ren med ett löfte till barnen att ta hem henne igen, Ă„tminstone för ett ordentligt farvĂ€l. Vi förvĂ€ntade oss det vĂ€rsta. Det gjorde Ă€ven veterinĂ€ren nĂ€r de sĂ„g henne. En knöl i storlek av tennisboll pĂ„ sidan av buken och tufsig i pĂ€lsen. 
Men provsvaren visade pĂ„ stabila organvĂ€rden. Och de vĂ„gade dĂ€rmed behandla henne. Efter nĂ„gra dygn med drĂ€n, vĂ€tskeersĂ€ttning och antibiotika möter hon min blick igen. Med en klokhet och ett lugn som jag aldrig har sett hos nĂ„gon annan katt lĂ€t hon mig tvĂ€tta bĂ„de sĂ„r och runt/i drĂ€net. SĂ„ fullstĂ€ndigt övertygad om att jag gjorde det för hennes skull, för hennes bĂ€sta. 

Nu Ă€r hon pigg, envis, bestĂ€md och kan alltid Ă€ta en guldburk till. Skulle aldrig lĂ„ta henne lida, men hoppas sĂ„ pĂ„ att vi fĂ„r en sommar till tillsammans. 

Min utredning visade sig förresten bidra till precis det jag önskade. Sett till Ă€rftlighet var det inte minsta tvekan frĂ„n BUP att utreda dottern. En del av mig förbannar mig sjĂ€lv för att jag inte reagerade redan nĂ€r hon var spĂ€dbarn. En annan del tĂ€nker att jag kanske Ă€ndĂ„ besparat henne 25 Ă„rs lidande och kĂ€mpande för att förstĂ„ det som för andra Ă€r sjĂ€lvklart (och dĂ€rmed stĂ€ndigt vara utmattad). 
Jag hoppas det. 
 
Det tar pÄ ork och livslust att hantera alla intyck. FÄ ihop allt. GÀrna övertÀnka allt lite. Ha Ängest över det och dessutom inte kunna sova...



Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0