Årets andra glas?

Fredag och snart dags för AW med kollegorna.
Det var verkligen länge sen och ska bli så kul 😃
(Pga rådande omständigheter tar vi såklart vårt ansvar och kör digital AW). 
 
(null)
 
Ett kit inför em/kväll har vi alla fått hem.
(En påse innehållandes chips, nötter, oliver, choklad och lite partytillbehör)
Och en 375 ml flaska med bubbel. Med 11,5% så kommer det nog räcka mer än väl...
I alla fall för mig som under hela 2021 såhär långt har duckit totalt ett glas vin.

Får leta långt in i skåpen för att hitta ett passande glas.
Och tänker att jag inte ens drack ett glas bubbel på min 40-årsdag.
Jag minns överhuvudtaget inte mycket från den dagen.
(Och inte pga alkohol utan för att jag befann mig i någon slags chock). 

Dagen innan skulle mamma skrivas ut från sjukhuset och flyttas till ett korttidsboende
för rehab. Vi hade ett möte med personal och handläggare.
Senare samma dag får mamma en ny, (en andra) stroke.
Den tar ifrån henne förmågan att gå och så mycket annat.
Plötsligt är hon på en intensivvårdsavdelning istället för på ett korttidsboende. 

Jag vet inte om jag över huvudtaget pratade med någon eller hur jag fick saker och ting
att fungera där och då. Måste ha gått på nån slags autopilot och bara gjort och varit. 
Det är lite skrämmande, det där att inte alls minnas. Att hela dagar eller perioder bara kan
försvinna ur minnet. Även om det finns en logisk förklaring och det är ett fullt rimligt skydd av hjärnan att stänga av i sådana lägen, så känns det ändå olustigt. 
 
Men i kväll ska jag fokusera på att ha trevligt med kollegorna. 
Och kanske skippa bubblet till förmån för ett glas Cola Zero.
Är inte helt säker på att jag kan hantera alkoholen i kroppen när vi avrundat för kvällen
och jag måste möta ensamheten och mina egna tankar igen. 
(Dessutom kommer barnen förbi en stund i morgon så måste ju vara pigg då)! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0