Nyårsafton

Årets sista dag. 
Egentligen inte mer speciellt än att det är dags att byta kalender och komma ihåg att skriva -22 istället för -21 när det ska undertecknas något med datum. Men att blicka bakåt och sammanfatta känns ändå värdefullt på något sätt. 
 
2021 var året då allt jag verkligen brydde mig om slogs i spillror. Och det lämnar inga andra alternativ än att antingen ge upp eller börja om på nytt. Jag är inte den som ger mig. Av alla skärvor av det som var mitt liv pusslar jag nu ihop en ny tillvaro och verklighet. Annorlunda än det som var, annorlunda än det jag trodde, ville och visste. Men kanske blir den här varianten mer hållbar? Antar att det är något som tiden får utvisa. 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0