All I want for Christmas

Igår kväll visades tydligen julfilmernas julfilm på tv. Förstår inte hur jag kunde missa det! 
Satte på teven lagom till den här scenen; 

 
Efter ett dygn med feber så var det en perfekt kväll för film och julklappsinslagning. Jag tror att allt ska vara klart nu. De paket och kort som skulle postas lämnades in redan i början av veckan - och jag har till och med fått bekräftat att de kommit fram - trots att det är hög belastning just nu avseende leveranser. 
Mina nära som bor på andra håll har med andra ord redan fått sina julklappar. (Hoppas ingen öppnat än)!! Ska iofs lämna ett par saker i Malmö i morgon också, men i övrigt är det julafton som gäller. Försöker göra allt så personligt som möjligt, med känsla och omtanke. Även inslagningen lägger jag tid på att anpassa efter mottagaren. Det är liksom en del av hela grejen. (Och så tycker jag ju det är väldigt mysigt att slå in paket också). 
 
Nu vet jag dessutom vad jag själv önskar mig i julklapp!
Vad jag önskar mig mer än något annat... Det är ingenting som jag kommer att få. En orimligt romantisk fantasi och dagdröm bara. Och sådana måste man väl få ha, även om de ytterst sällan slår in. Tror tyvärr det är få som får uppleva sådant i verkligenheten. 
Dessutom -  om jag hade fått det jag drömmer om, så skulle jag ändå direkt lämna tillbaka det. Jag önskar mig gesten. Insikten, ansträngningen, kärleken och omtanken. Syftet och innebörden bakom.

Det som ska med i morgon. Olika stil till olika personer. Såklart! 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0