Tecken..?

Jag tror på intuition och jag litar på min känsla. Jag tror också på att livet ibland ger en tecken och tips om rätt väg att gå. Men utöver att man måste vara öppen för dessa små hintar måste man också försöka skilja på önsketänkande, slumpen och vad som är verkliga tecken. (Inser att det här för många kan låta helflummigt).


Vet inte om jag vill dela något faktiskt exempel från mitt liv. Men ni vet den där känslan som tex plötsligt säger till en att inte tacka ja till ett jobb. Men som man trotsar för att det "bara är en känsla" och man låter logiken vinna - för att sedan önska man lyssnat på sin instinkt...


Det svåraste tycker jag är att inte bara ta till mig det som går i linje med vad jag vill och det mitt förnuft säger, utan också det som helt går emot min önskan och/eller mina logiska resonemang. 

Men känslan kan nog leda oss rätt många gånger. Och ibland behövs en påminnelse, en liten knuff i rätt riktning för att ta steget. 


(null)

Blommor på skrivbordet när man kommer in till jobbet en regnig fredag em i januari är i alla fall ett säkert tecken på att man har fantastiska kollegor & bästa chefen!

En annan del på lite samma tema är att fånga upp andras signaler. Och att inte ignorera andras tystnad när bekymren bakom den är påtaglig. Jag har undvikit att fråga på sistone. Har känt det som att jag har haft fullt upp med mig själv. Men det är ingen ursäkt egentligen. Har ett par personer jag verkligen bryr mig om som jag vet inte vill klaga eller belasta mig med något. Särskilt inte nu. Men som jag ser och känner hade behövt få frågan och kanske också prata om det som tynger.  


Tror det är dags att samla ihop mig själv och försöka vara en vän igen åt de som alltid funnits där för mig ❤️


P.S 

Har fått frågan om kommentarer inte når mig eftersom de inte syns. Men jodå, jag får dem. De publiceras dock inte offentligt på bloggen, så det är bara jag som kan läsa dem (vilket jag alltid gör) ☺️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0