Ta vara på din tid...

...precis så sa hon. Hur tolkar man det? 

Bara som en variant av "ta hand om dig" eller som "din tid är kort, förvalta den väl"? 


Det känns som en konstig sak att säga... Men samtidigt så spelar det ingen roll, jag är ändå odödlig just nu. Jag har tagit mig igenom alla sex ögonoperationerna!! 

Nu är det bara två undersökningar kvar för att fastställa synskärpa och lämplighet att köra. Jag tror det kommer gå bra. 

Pupiller som "Mästerkatten"... (efter pupillvidgande droppar).


I morgon är det dags för handen. Även den känns som en lättnad att få fixad nu. Har haft så ont sedan förra operationen som gick fel (och sedan också läkte fel). 


Men solen skiner, det börjar bli ljusare och jag har massor av ny energi. Som alltid tar jag tillvara på alla bra dagar och gör så mycket jag kan och orkar under dessa. 

Efter denna vecka vet jag knappt vad jag ska göra med all min tid...dvs när jag inte längre behöver besöka sjukhuset var och varannan dag 😁 Lyxproblem! 


Som att återfå en frihet jag inte visste fanns innan jag förlorade den! 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0