Lite rastlös kanske..?

Idag har varit en konstig dag. En förvirrad dag. Fick höra som så många gånger förr att jag glittrar. Kände blickarna som riktades mot mig där jag gick. Antar att det är min tillfälliga odödlighet som lyser igenom. Eller så hade jag bara en stor fläck någonstans 😂

(null)

Haft så bra samtal med andra idag, fått positiva besked och molnen skingras ett efter ett. Där bakom verkar himlen blå och alla måsten tycks betydligt färre. 
Det är vad jag strävat efter. Den där tillfredsställelsen. Lugnet. Friheten. Och det finns något vackert och lovande i det. Att bara få vara. Vila. Läsa, sova, skriva, njuta.

Samtidigt så hör jag en annan välbekant röst inom mig. Det är mitt 5-åriga jag i snickarbyxor med färg överallt och en såg i ena handen, en hammare i den andra... Hon som är nyfiken, driven och vill skapa. Som blir uttråkad av att leka affär och istället bygger ett flygplan med en stor, klumpig radio som fräser och har en massa gröna ljus. 
Hon vinner alltid. Och inte behöver hon kämpa särskilt länge heller 😂

När lägenheten är klar så börjar jag nog om igen. Eller så är det dags att sälja och köpa ett renoveringsobjekt till hus. Blir lite lyrisk bara över tanken att få gå runt där och riva för att sedan bygga precis som jag vill ha det. Lägga tid på alla små detaljer. 
Men en utmaning i taget... Har trots allt lite kvar att fixa i nuvarande boende 😁

(null)
I can and I will. Watch me.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0