Början till ett slut?

08:04 

Besök 5 av 6 på ögon. Vågar jag hoppas att det är klart sen? 

Det hade varit så skönt om det hunnit bli klart innan jul. Fått börja det nya året utan det här hängandes över mig. Men det är som det är. Ny förhoppning - klar innan januari är slut!

Numera är jag välbekant här på avdelningen. Hälsar på flera och vet vart jag ska. Både lite hemskt och tryggt på samma gång. 

Yngsta dottern vaknade när jag skulle gå vid 07. Hon tyckte det var natt. Mörkt ute, helt tyst. Storasyster sov. 

Hon var så ledsen att jag övervägde ta med henne... Men tror inte hon hade behövt/mått bra av att se det här. Och hon klarar sig fint hemma. Liggandes j soffan och tittade på nån detektivserie. Så duktig ❤️

—-

13:40

Efteråt står jag och väntar på bussen. Solglasögonen på för att skydda mot ljuset. 

Det känns som någon slagit in spikar ovanför ögat. Och så är det kallt. Skulle ha tagit på mig tjockare vantar... 

Tårarna rinner. Torkar bort dem med vanten. Det här är ensamhet. 

—-

15:37

Nu är mormor (min mamma) på ingång för att underlätta med matlagning och annat i hushållet. (Jag tror egentligen att hon mest vill få tid med barnbarnen och även se till så att jag äter).

Hon stannar nog ända tills på lördag så det blir många dagar när jag måste äta middag... 😅 (Tur att det följer en barn- och mammafri vecka sen så jag kan återgå till te och knäckebröd).


(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0