Februariplaner

Igår var ingen bra dag. 

Som tur var fick jag en kort paus i form av besök från min yngsta dotter. Vi tittade på Lego 2 och åt popcorn. 


Egentligen är jag nog inte en person som borde ha barn. Ingen naturlig mamma. 

Min egen mamma sa det för länge sedan, innan barnbarnen kom, att jag är alldeles för egen, har för stora behov av att vara själv och ha det på mitt sätt för att passa för ett liv med egna barn och allt vad det innebär. Jag tror hon hade helt rätt i det. 


Missförstå mig inte, mina döttrar är det finaste jag har. Jag är så lycklig och tacksam för varje sekund med dem. Det finns ingenting i världen jag hade kunnat önska mer än att få vara mamma till just dessa två fantastiska tjejer ❤️❤️ 


Men jag är inte föräldratypen som gärna leker i sandlådan, pratar utvecklingsstadier eller åker på charter med andra barnfamiljer. Och jag är sanningen att säga rätt obekväm med de flesta andras barn 😳


För att återgå till igår - när jag åter blev själv här hemma kom ångesten tillbaka med full kraft. Intalade mig att jag behövde sova. Och tog en massa olika tabletter. Betydligt fler än jag borde. Sen minns jag inte så mycket mer förrän jag vaknade i förmiddags med hemsk huvudvärk. 


Idag har jag varit ute och gått. Med musik i lurarna så är det ett bra sätt för mig att få ordning på jobbiga tankar, komma fram till konkreta lösningar på sådant som måste fixas och inte minst landa i vad jag känner och vill. 

Skymning i Lund i kväll 😍

Att ha fått lite sådana insikter ger visst lugn, så nu ligger jag i soffan och känner mig om inte bra, så i alla fall ganska okej. Har ett par saker som jag har bestämt mig för att göra innan februari är slut. Som jag vill för mig själv, som jag tror är rätt. Sådant som skulle kunna vara/bli källor till lycka och glädje i framtiden. Kanske har jag fel, men känner att jag måste försöka i alla fall. 

"En fråga som aldrig ställs, får heller aldrig något svar. Ibland måste man kanske bara våga ta chansen/risken".





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0