Senaste veckorna...

Inaktiverade Facebook på juldagen. 
Tanken var koppla ner och koppla av ett tag :-) 
Men som alla gånger tidigare då jag har tagit en paus från
sociala medier, så blev den längre än jag avsåg från början. 
Varje dag blev ännu en dag med tanken "bara en dag till...".
 
Vet inte om avsaknaden av andras olycka i mitt flöde (och även 
avsaknaden av andras lycka och perfekta liv) är en del i mitt mående. 
Men utan det har jag fått mer tid och energi att leva i det där som kallas nuet. 
Och jag har verkligen njutit av varje dag, på ett för mig helt nytt sätt. 
 
 
Vi har byggt med bunchems (och lego).
 
 
Bakat egen pizza!
 
 
Besökt Liseberg med moster och lilla kusinen :-) 
 
 
Lekt i snön - till och med jag ;-)
 
 
Varit på bio. Gissa film :-P
 
 
Och så klart ägnat oss åt massa soffhäng med mys, godsaker och film! 
 
 
Just nu är allting bara så bra, så enkelt och så härligt. 
Det bara....fungerar! 
 
Jag somnar på kvällen med en förväntning om morgondagen. 
Och vaknar med lust och längtan efter att få utnyttja tiden till max. 
Världen ler så stort i allt det lilla igen och jag är tacksam att jag får uppleva det. 
 
Har saknat den här känslan i många år och lite skrämmer den mig. 
En liten röst viskar "tänk om du är sjuk, tänk om det är ett tillstånd
som mynnar ut i en djup depression". 
Så jag frågar. De som är nära. Som skulle veta, märka.
- Tror ni jag börjar bli sjuk? 
De tittar bara undrande. Sjuk? Känner du dig förkyld? 
 
Nej, jag är inte sjuk.
Jag bara tar ansvar för mitt liv. För min egen lycka. 
Väljer och väljer bort.
Äntligen. 
Äntligen väljer jag att vara lycklig.
Och snart ska jag tro att jag förtjänar det också. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0