Min prins

Igår var jag lika stark, lycklig och oövervinnerlig som jag har varit varje dag de senaste veckorna.  
En god kandidat till världens bästa mamma tror jag. 
Idag känns det rätt kört på den fronten...
Vaknade med huvudvärk - antagligen på grund av gårdagens anspänningar.
 
Akuttid hos veterinär, som slutade med sövning och operation för Ester (katten). 
Självrisken på 2500 kr känns... men värst var oron över sövning och att hon har ont.
Hela kvällen igår låg hon i soffan bredvid mig och sov sig igenom "The terminal". 
 
Min huvudvärk blev trots tabletter av alla möjliga slag värre.
Sämsta möjliga tajming att ha 4-åringen hemma från förskolan för att umgås...
Men ja, inte mycket att göra åt. 
 
Kokar makaroner till lunch och serverar med ketchup som enda tillbehör. 
Försöker att inte andas genom näsan, då bara lukten av mat får mig att må illa. 
Rotar i skåpet efter tabletter och känner hur blodsockret sjunker.
 
Tänker att nu vore en prins på sin plats.
Han behöver inte ens ha någon krona eller komma på en vit springare.  
Bara han kommer omgående och tar över här! 
Bäddar ner mig i sängen, fixar extra sött te till mig och mellis till barnet. 
Tar han sedan med sig henne ut för lek så jag får vila ostört så är min lycka komplett. 
Då får han såväl både den här något slitna prinsessan och halva kungariket. 
(Och två småprinsessor/trollungar medföljer som bonus)! 
 
 
 
Efter lite funderande inser jag förresten att det kanske är idag jag är en kandidat
till världens bästa mamma och inte igår...
För hur svårt är det att vara en bra mamma när alla förutsättningar finns?
En betydligt större utmaning är det att vara en tillräckligt bra mamma dagar som denna. 
Att bita ihop och se till att barnen är nöjda, mätta och trygga trots att det känns som
huvudet ska spricka vid minsta rörelse.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0