Den 9 maj 2011 – Biopsi nr 2

Idag var det dags för en ny biopsi av knölen i bröstet.

De hade varnat innan för att den här skulle göra lite mer ont än

förra gången, så jag var rätt orolig innan.

 

Fick träffa en jättefin läkare som började med att göra ett ultraljud.

Sen tog han fram en spruta med koksalt (med en nål på ca 10 cm).

Och ja, det kändes när han stack in den...

Sen trodde jag det hela var klart. Men det hade inte ens börjat.

 

Nästa nål han tog fram hade jag inte ens klassat som nål.

Snarare borr. Blev rädd bara av att se den och inse att den där tjocka,

en decimeter långa metallsaken skulle stickas in i mitt bröst.

 

Läkaren klappade mig på handen och sa lite lugnande att ”det här

kommer att gå bra, bara fokusera på att andas”.

Och det gjorde det väl. Jag kom ju därifrån levande i alla fall.

Men det gjorde ont och var obehagligt. Så pass att jag mådde illa.

 

När det hade slutat blöda fick jag en tryckkompress och sen kunde

jag klä på mig och fick sitta en stund och återhämta mig lite.

 

Har fortfarande lite ont och de varnade för att det förmodligen skulle

bli ett stort blåmärke. Fast jag har inte vågat ta av omlägget än..

Men trots allt så är det skönt att det är gjort nu.

Ska försöka att inte tänka för mycket på det innan svaret kommer.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0