Den 10 februari 2011 – Hostig & hes...fortfarande

Min envisa hosta och heshet vill inte gå över.

Så idag blev det ett besök på vårdcentralen.

Hade tänkt mig ett snabbt besök i form av att de lyssnade

på lungorna och skrev ut nån ny, effektivare astmamedicin.

 

Men av nån anledning fick de för sig att det kunde vara nåt

med hjärtat och skulle ta ekg, ta blodprover och jag vet inte allt...

Blev kvar i två timmar för att sedan gå hem recept på tre olika

mediciner.

Men det vara ”bara” lungorna. Inget med hjärtat :-)

Hoppas på att bli av med hostan nu.

Och kunna prata igen – till omgivningens stora sorg :-p


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Hoppas att du får tillbaka rösten. Här har vi fått tillbaka livsgnistan. Vill inte må så en gång till. Men min kontaktperson sa att det är varken första eller sist gång. Men som jag mår nu är det långt borta.

Mimmi

2011-03-12 @ 17:30:58
Postat av: Anna

Hoppas det blir bättre! Krya på dig :)

2011-03-13 @ 20:57:43
URL: http://annare.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Tack Anna! Det tog lite tid,

men gav sig tillslut ;-)



Mimmi, vad glad jag blev att höra att det är bättre med dig!! Känner så väl igen den där känslan av att aldrig, aldrig behöva gå igenom en sådan period igen. Men att acceptera att det kanske kommer hända har hjälpt mig mycket. Tanken att "det här är mitt liv och jag kanske alltid kommer må dåligt i perioder, men jag får ta det om/när det kommer".

Det har gjort att jag kan njuta mer av livet och inte ständigt vara orolig för att må dåligt - och det i sig har gjort att jag mår bättre :-)



Många kramar till er!

/Jenny

2011-03-14 @ 00:23:39
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0