Den 26 maj 2011 – Nytt dietistbesök :-(

Dags för ett nytt besök hos min dietist idag.

Inte efterlängtat precis.

Har verkligen fasat för att behöva ställa mig på vågen.

Jag har inte ens vågat väga mig hemma på flera veckor.

 

På grund av den jobbiga våren med mycket ångest så fick jag

insatt Zoloft också för någon månad sedan.

Och sedan dess har min kropp inte alls velat fungera.

Det känns precis som den ”stängt av”.

 

Har verkligen varit sträng mot mig själv när det gäller maten.

Inget bröd och ytterst lite pasta, ris och potatis.

Mycket keso med satsumas, jordgubbar och grapefrukt.

Sallader, kyckling och nåt äpple ibland som godis...

 

Men inte har det hjälpt. Alls. Frustrerande.

För var dag så blir byxorna allt svårare att knäppa ändå.

Känner mig pluffsig, tjock och tung.

 

Nåja, idag var jag i alla fall tvungen att väga mig.

0,3 kg upp. Ingen katastrof alltså.

Fast med tanke på hur/vad jag ätit så borde jag ha gått ner.

Det är lite skrämmande. Att även när jag anstränger mig och

ser till att äta nyttigt så går jag upp i vikt.

Har liksom ingen kontroll över det.



Jag är inte jättemissnöjd... 
I alla fall inte så länge kläderna
är på...haha!
Träning av mage och rumpa har
trots allt gett viss effekt - men
vikten den ska ner den med!! 



Bara att fortsätta äta grapefrukt och undvika kolhydrater.

Och hoppas på att kroppen snart vänjer sig vid Zoloften

om det nu är den det beror på.

(Fast det är nog snarare all ångest som ställer till det. Ångest

är ju kroppens sätt att reagera på fara. Och i ett sånt läge så sänks

ämnesomsättningen och det man äter lagras istället som fettreserver.

Smart av kroppen i krigstider och annat – inte lika kul nu)!


Kommentarer
Postat av: Anders

Vet precis vad du menar men du behöver nog inte oroa dig för mycket, som fotot visar så verkar det som om du har en jättefin kropp. Själv får man köpa svarta sopsäckar att trä över huvudet. Har gått upp 30 kg sen jag började med litium. Hoppas att du har det så bra du bara kan. Kram

2011-06-17 @ 07:09:11
Postat av: Annica S

Hej vännen...Så länge sen jag skrev några rader här! Tänker på dig även om jag just nu inte hinner sitta så mycket vid datorn. Hoppas att allt är bra med dig! Massa miljoners kramisar till dig <3

2011-06-17 @ 19:37:12
Postat av: Jenny

Anders - Litium har verkligen inga roliga biverkningar... Var av den som jag också gick upp en massa i vikt. En del försvann sen när jag slutade med den, men inte allt tyvärr. Så det jobbar jag på nu. Men man får väl se det som så, att mår man bra och håller sig stabil med litiumet, så är det alla gånger värt den extra vikten! Kram



Annica - Tänker på dig med! Ofta! Kram

2011-06-21 @ 15:37:25
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0