Den 28 juni 2011 – Och så iväg igen...

David har varit hemma från Tanzania i knappt två veckor.
Och idag bar det iväg till Indien istället.

Lova var lite upprörd innan han åkte, men nu verkar hon ta

det hela med ro.

För någon vecka sedan fick hon en cykel. En riktig.
En liten sak med stödhjul. Jättefin och Lova har varit så

stolt över den. Vill gärna cykla både till och från dagis som

ligger på andra sidan gatan, 10 meter hemifrån...

Idag tänkte jag hon skulle få cykla upp till stan. Trodde det skulle

gå fortare än att gå. Men oj, vad jag misstog mig!

Hon cyklade långsamt, långsamt och vid minsta lutning/gupp etc.

så skulle cykeln ledas...
Jag försökte att inte bli alltför irriterad och tillslut kom vi

ändå upp till stan (posten).

Men sen hände något! Tror Lova insåg att det inte var så farligt utan

faktiskt ganska kul med lite fart och på vägen hem fick jag småspringa

efter henne.

 

Nu är hon duschad och nattad och sover förhoppningsvis gott.
Gärna hela natten :-)


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Låter som ett stor äventyr. Snart är utan stödhjul. Men det är kul när dom blir större och lär sig nya saker.

Mimmi

2011-07-21 @ 20:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0