Den 26 juni 2011 – Nu måste jag berätta!

Ja, som ni ser på rubriken var det något jag tänkt berätta...
Problemet är bara att när jag skrev rubriken, så tänkte jag skriva

själva texten sen (nu), och nu har jag såklart glömt vad det

var jag skulle berätta... SUCK!

 

Jag tror det handlade om det här med självkänsla.
Att jag har börjat läsa böcker om det och försöka mig på

att aktivt arbeta med mina tankar och känslor genom övningar.

 

Jag har påbörjat liknande saker många gånger, men aldrig varit

särskilt motiverad. Läst några sidor, kanske ett kapitel eller två i

någon självhjälpsbok. Gjort nån övning lite halvhjärtat.

Men nu har jag bestämt mig för att verkligen försöka!
Och jag har läst en hel bok. Inne på bok nummer två.

 

Och så har jag börjat skriva en ”Bra-tack-bok” varje kväll.
Tre saker/goda egenskaper hos mig själv som jag visat

under dagen (Tex. Lekt med Lova = engagerad förälder).
Och så tre saker som jag är tacksam över. (Tex. att jag hade

en så härlig dag på jobbet med mycket skratt).

 

Vet inte om det kommer påverka mig på sikt, men det känns

som ett bra sätt att bli mer uppmärksam på det positiva i livet.

Och jag tycker faktsikt det känns lättare att koppla bort negativa

tankar när de dyker upp när jag funderar över de bra sakerna jag

skrev kvällen innan!


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Låter som ett riktigt bra knep. Hoppas att det funkar.

Bamsekram från Mimmi

2011-07-19 @ 19:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0