Den 1 februari 2011 – Natten

Sov så extremt dåligt natten till idag.

I vanliga fall brukar jag kunna dämpa ångesten och döva

alla andra känslor rätt rejält med hjälp av smärtstillande och

sömntabletter. 

 

Men nu gick det inte alls.

Sov väldigt oroligt hela natten. Drömde en massa konstiga saker.

Vaknade och kände mig allmänt förvirrad. Somnade om.

Vaknade igen. Var varm och kall, om vartannat.

 

Drömde mycket om personer som finns i mitt liv.

Om mina relationer till dem. Om problem och svårigheter.

Var ledsen i drömmarna. Och vaknade med samma känsla.

 

Mår inte alls bra just nu.

Hoppas att det vänder när våren kommer.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Drömmar kan verkligen vara fruktansvärda...Jag drömmer väldigt ofta, väldigt jobbiga drömmar om saker som hänt tidigare. Att vakna upp med denna hemska ångest är urjobbigt. Det hjälper inte att somna om för drömmarna förföljer en...Det hjälper inte att vakna heller - man har ingenstans att gömma sig - ingenstans att ta vägen...Hoppas att du snart slipper det här eländet, Jenny! Här börjar solen vara framme mer, om än snön ligger kvar förstås. Men ljuset gör att man blir lite piggare samtidigt som man vacklar lite i måendet också. Idag ska jag åka iväg till Cecilia och hälsa på - hon startade ECT-behandlingen igår. Hoppas på att den hjälper nu...Många kramisar till dig <3 <3 <3

2011-03-01 @ 07:36:42
Postat av: Annica S

Ovanstående var från lilla mig förstås - förstår inte varför mitt namn och adress ibland bara försvinner:)

2011-03-01 @ 07:37:36
Postat av: Mimmi

Hej Jenny. Det är jätte jobbigt att inte kunna sova,

en blir inte människa om man inte får sova. Jag har sovit dåligt till ofrån i ett par månaders tid. Och efter mötet i Fredags fick jag propavan, men inte då lite tröttare men ingen större skillnad. Ska på parsamtal imorron akuttid, får säga till då. Den teraput är jättegullig och lyssnar både på mig o tomas. Oj vad mycke det blev var inte min mening. skulle bara skicka lite styrketårar.

Mimmi

2011-03-01 @ 19:35:46
Postat av: Mia

Hej Jenny, du säger att du äter smärtstillande för att kunna sova (svara inte ifall du inte vill, självklart) Jag har inte riktigt förstått, har du även fysisk smärta ovanpå alltihop?



Kram till dig du tappra kämpe :)

2011-03-02 @ 15:58:19
Postat av: Jenny

Annica:

Ja, drömmar kan vara väldigt jobbiga!

Många gånger ett sätt att bearbeta sånt som hänt

kanske, men likväl jobbigt. Och att vakna med en känsla av ångest eller vara ledsen sätter ofta prägel på hela dagen.I alla fall jag brukar ha svårt att skaka av mig den.

Hoppas det går bra för Cecilia med behandligen!

Tänker på er ofta <3



Mimmi:

Sömnen är verkligen en stor faktor i hur man mår... Och när man inte kan sova ordentligt i långa perioder blir allt ännu tyngre och svårare!

Du verkar också ha det väldigt jobbigt nu. Tur att du har en treapeut som är bra! Det är guld värt!!

Hoppas energin kommer tillbaka med ljuset. Och att du snart kan sova igen.

Massor av styrka till dig med <3



Mia:

Du får gärna fråga! :-)

Jag har en del (läs många) fysiska sjukdomar också. Bland annat svår migrän. Så jag har starka smärtstillande utskrivna mot det. De tabletterna gör att jag blir väldigt trött, så ibland tar jag dom trots att jag inte har värk, bara för att kunna sova.



KRAMAR (med lite vårkänsla) TILL ER ALLA

/ Jenny

2011-03-03 @ 13:44:12
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0