Att DU är en idiot är inte MITT fel... (Eller Gott Nytt 2012) ;-)

För några veckor sedan, i mitten av december stod jag på vår parkering 
när tanken på att året närmade sig sitt slut dök upp.
Jag konstaterade nöjd att "vilket bra år 2011 har varit"!

Sen tänkte jag efter...
På våren, på dåliga besked från sjukhuset, på svek, på lögner, på sommaren,
på all ångest, på akuten, på operationen, på infektionerna och så konstaterade jag;
- 2011 har varit ett riktigt jävla skitår!

Fast ändå inte.

I somras slog en annan tanke mig. Bara sådär. När jag letade efter lägenhetsnyckeln i väskan.
"Vad lycklig jag är över att vara just JAG".
Det var en så överväldigande känsla just då och där. En sådan tacksamhet.
(Att vara jag och inte någon annan, i detta fallet någon specifik annan).




Såhär vitt och fint var det ute förra året...


2011 var i alla fall året då jag tvingades inse att alla människor inte är 
goda och vill alla andra (inkl. mig) väl. 
Ska väl vara glad att det tog mig 30 år att komma till den insikten. 

Jag förstod också äntligen att allt dåligt inte är mitt fel. 
Jag förtjänar inte att bli illa behandlad. 
Om någon gör mig illa kan det faktiskt vara den personen som är "den dåliga", 
inte JAG. Så jag behöver inte straffa mig för att ha varit otillräcklig.
Viktiga insikter för att må bra!

Nu ska jag snart in till stan och titta på fyverkerierna med Lova.
I min fina nyårsklänning...som numera är för stor,
(men det får fixas till med några säkerhetsnålar ;-)

Önskar er alla ett riktigt fint 2012!

Med kärlek / Jenny

 

Kommentarer
Postat av: Tristessa

Gott Nytt år!!! Hoppas att 2012 kommer med bra innehåll!!

2012-01-01 @ 00:45:19
URL: http://tristessan.wordpress.com
Postat av: Jenny

Detsamma! Gott nytt & kram till dig!

2012-01-04 @ 11:33:18
Postat av: Annica S

Gott nytt år till dig, Jenny, med önskan om att 2012 kommer med massor av lycka, kärlek, styrka,tro och hopp till dig. <3-ans tack för att du finns underbara du...

2012-01-11 @ 20:18:59
Postat av: Babyborderline

Känner igen mig i det du skriver. Man förtjänar faktiskt inte att bli illa behandlad, även om man ibland tror det. Och det tog mig också 30 år att fatta det, om jag ens har fattat det riktigt än...



Hoppas att vi får ett lika insiktsfullt 2012 att leva os igenom!



Kramar från BabyB

2012-01-18 @ 17:36:45
URL: http://babyborderline.wordpress.com
Postat av: Jenny

Tack Annica - önskar dig detsamma! Med våren, solen och ljuset hoppas jag allt bara blir bättre <3 Kramar!



Hoppas jag med BabyB! Tror mitt problem är att jag vill tro gott om alla människor, så när nån behandlar mig illa måste det ju bero på mig. Eller hur? För det kan ju inte vara dom som är dåliga människor... Kramar till dig med!

2012-01-25 @ 21:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0