Dags att bli mer spontan kanske?!

Oj, vad trött jag var igår!
Det märks att jag inte är van vid så långa dagar och jobb.

Skippade att ta Zopiklon (sömntablett)- gillar egentligen inte den.
Dels för att effekten är så osäker. Ibland blir jag supertrött,
men oftast hjälper den inte alls...
Och när den hjälper ska effekten gå ur kroppen på 3-4 timmar,
men det gör den inte alls på mig. Jag blir seg och trött hela dagen efter.

Och så till det värsta av allt - den göra att allt smakar beskt dagen efter.
Allra äckligast smakar Cola Light. Det är en katastrof för mig!
Jag älskar Cola light - det är min stora last (också min enda bör tilläggas).

I vilket fall tog jag 2 Citodon istället (starka smärtstillande).
Dom gör mig trött och lite skönt flummig. Sover såå gott av dom.
Fast det är inte okej egentligen, jag vet det. Borde inte ta dom...



Kul med nytt folk här förresten =)
Det har inneburit ett avbrott från min "ordinarie" berättelse.
Kanske är bra - den började kännas lite tråkig...
Men jag ska återgå till den snart.
Bara för att publicera det som redan är skrivet i alla fall.
Sen får jag se. Ska nog skriva lite mer spontant framöver.

Det var länge väldigt tryggt att skriva i word och publicera här i efterhand.
Dels för att då hade jag färdigt material om jag mådde dåligt några dagar
och inte orkade skriva. Och dels för att jag kunde säga till dom som blev oroliga
över det jag skrev att "men det var förra veckan, nu mår jag bättre".




Kommentarer
Postat av: Elsa

Hej Jenny. Har nu sett Inferno. Jag är bipolär II o har Social fobi. Jag fick min Bipolära diagnos för 5 år sedan. Har fortfarande problem med att acceptera den o medicinerna. Jag har två underbara döttrar i tonåren. De är mitt allt. Min sjukdom söndrade mitt äktenskap. O relationen till min äldsta flicka skadades av mina depperioder. Detta hände innan jag fick min diagnos o medicinerna. Jag önskar jag vetat mer om min sjukdom o hur jag skulle ha hanterat den gentemot mina barn mycket tidigare. Jag lider även av skuldkänslor eftersom jag lärt mig att Bipolär oftast är ärftligt. Jag är imponerad av vad du gör med ditt liv. Du är ett föredömme. Kram

2010-10-17 @ 23:02:48
Postat av: Jenny

Hej Elsa!

Tack snälla för dina fina ord!

Jag fick också min diagnos först efter jag fått min dotter, så tankarna på ärftligheten finns hos mig med. Det är nog en lång och svår väg att acceptera diagnosen för dom flesta. Jag jobbar fortfarande varje dag för att förstå och lära känna mig själv bättre. Men jag tror på att komma dit. Och det tror jag du också kommer göra.

Och jag tror att nu när du vet vad du lider av, så blir det lättare att hitta sätt som även gör det lättare för dina döttrar att förstå. Det du skriver, din medvetenhet kring dina barn visar hur mån du är om dom. Skuldkänslor är jobbigt att bära, och även om det inte är ditt fel på någon sätt att du blivit sjuk, så kan dom vara svåra att bli av med. Så tills den dag du kan släppa skuldkänslorna, se dom som ett bevis på att du bryr dig och att DET gör dig till en fantastisk mamma!!



Kram Jenny

2010-10-17 @ 23:48:26
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: Peter Bjärgö

Tar också Zipoklon, och jag tycker smaken är helt avskyvärd! Och den sitter i dagen efter. Har börjat tagit den 3-4 dagar i veckan max, men det betyder att man intekan sova dom andra nätterna :(



Tog Mirtazapin tidigare men jag tyckte man gick upp i vikt av den så det slutade jag med.



Inferno är ett jättebra program. Har nog kommit till insikt att jag nog är bipolär jag med. Min läkare misstänker att jag har Klinisk Depression, måste prata mer med honom om Bipoläritet.



Tack så mkt för att du hjälper så många människor



Peter

2010-10-18 @ 14:48:21
URL: http://www.facebook.com/peter.bjargo
Postat av: Jenny

Hej Peter!

Tack för beröm & din kommentar!

Jättekul att du gillade Inferno!

Har också testat alla möjliga varianter på sömntabletter & insomningstabletter utan att hitta någon som är riktigt bra...

Hoppas du har en bra läkare som är öppen för diskussion och kan svara på dina frågor om bipolaritet och att du får en korrekt diagnos - utgångsläget blir så mycket enklare då :-)



Kram Jenny

2010-10-18 @ 15:13:32
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0