Den 26 februari 2010 – Ny sömntablett :-s

Var hos Dr Anders igår em.

Pratade om Lamotriginet som jag nu tar 50 mg av

och mår bättre än på länge.

Dr Anders var tveksam till om det verkligen är medicinen

som får mig må bättre, då det är en väldigt låg dos.

Men jag ville ändå fortsätta ett tag till och se vad som händer...

Blir det riktigt jobbigt igen är jag villig att testa nåt annat. 

 

Annars är mitt stora problem för tillfället att jag inte kan sova,

(om någon nu skulle ha missat det :-p)

I vilket fall fick jag tabletten Mirtazapin utskriven.

Testade redan i natt. Och oj, vad jag har sovit.

Somnade klockan 21 och sov ända fram till 10.10.

Sedan somnade jag igen vid 13 och sov fram till 17!

Helt galet! Så mycket varken vill eller har jag tid med att sova.

 

Men tydligen är det vanligt i början att man blir sådär trött.

Det kan ta en vecka eller två innan det ger med sig.

Jag tror inte jag kan vara så trött i två veckor.

Det känns inte hållbart.

Så jag tror att jag håller mig till Zopiklon och fasta rutiner.

Och hoppas på att det är tillräckligt för att kunna sova normalt

igen. Hyfsat snart helst. 


Kommentarer
Postat av: Erika

Hej :)

Jag har slutat med Litiumet och för tillfället äter jag bara en liten dos av Lyrica för att hålla den värsta ångesten borta.

Vi har pratat om jag ska börja på med Lamotrigin eller något annat men jag har bett om en tid utan medicinering. Är så less på alla biverkningar.

Sömn, ja den dag jag får någon ordning på den så skall jag jubla högt!



Hoppas solen skiner ovan ditt huvud idag!

Kram Erika

2010-03-15 @ 11:10:24
URL: http://eurikaslife.blogg.se/
Postat av: Jenny

Känns som vi är rätt lika du och jag... Med reaktioner på mediciner osv. Jag fick/tog en paus efter Litiumet (över sommaren).

Om jag nu ska byta igen, vilket det lutar mot, så vill jag också ha en medicinfri period först. Och känna efter vem jag är utan alla kemiska substanser.



Sömn...eller bristen på den kanska man ska säga. Ja, vad gör man. Sån frustration, irritation och ahh, varför kan inte ett sånt grundläggande behov bara...FUNGERA?!



Kram Jenny

2010-03-15 @ 23:27:17
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: K

om du är diagnostiserad med bipolär sjukdom II så är det livsfarligt att äta anti-depressiva; dvs Mirtazapin.

så pass farligt att psykiatern som fastställde min diagnos uppmanade mig till att stämma läkaren som hade skrivit ut anti-depp till mig utan uppföljning eller utredning (diagnosen var då ännu inte ställd).



så ta upp detta med din läkare så att den inte utlöser ordentlig mani och gör att du insjuknar desto mer.



mvh K

2010-03-16 @ 17:56:13
Postat av: Jenny

Har fått diagnosen bipolär typ 2.

Mirtazapin fick jag i låg dos (inte som anti-depp utan som sömnstabiliserare).

Fast tar den inte, blev alldeles för seg av den.



Men ska ändå fråga min läkare om det...är ju intressant att få veta hur han resonerade om riskerna är så stora att må sämre!



Kram Jenny

2010-03-16 @ 20:12:00
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0