Den 3 juni 2010 – Tänder, tänder, tänder...

Ni som följt bloggen ett tag vet nog vid det här laget

vilka problem jag har med mina tänder...

Sjukdomar och mediciner som gjort att tand efter tand

blivit förstörd.


Länge försökte jag få något slags ekonomiskt stöd från

sjukvården (landstinget) eller kommunen.

Men det gick bara om man var så sjuk att man var i behov

av daglig vård fick jag veta.

 

Så, eftersom jag gärna vill ha i alla fall några tänder kvar fick

jag ta tag i det hela själv istället.

Hittade en tandläkare som jag gillar och hon gjorde en utredning.

Runt 25 000 kommer den nätta lilla slutsumman hamna på :-o

 

Men nu har jag i alla fall påbörjat behandligen.

Två besök i veckan blir det under hela juni och augusti.

 

Och tänker jag inte på vad det kostar, så känns det faktiskt

ändå rätt skönt att ha kommit igång! =)


Kommentarer
Postat av: kristian

HejHej ja jag skulle behöva göra samma sak som dej men där finns tyvärr inga pengar för min del så det får gå ett tag till.............



Kram

2010-06-17 @ 22:48:29
Postat av: Jenny

Vet inte heller hur jag ska få ihop det ekonomiskt...

För att få ihop till det mest akuta har jag sålt MASSOR (kläder, leksaker, tv-spel, cd-skivor etc) på Tradera och låtit pengarna gå in på ett särskilt konto som bara får användas till tänderna =)



(Inga jättesummor, men några tusen iaf, så jag kunde komma igång)!



Hoppas du också hittar en lösning...inget kul med tänder som går sönder och gör ont osv.



Förresten hur gick det med UR? nyfiken



KRAM

2010-06-18 @ 22:53:08
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: kristian

Ja nä man blir ju inte jätte rik på att vara sjukskriven, jag hoppas på en lotto vinst :)



Jo jag prata med Anna i fredags och det gick jätte bra tycker jag, vi prata om livet och sjukdomen och en massa sånt så jag sa till henne att behövde hon min hjälp så ställde jag gärna upp men hon visste inte i nu läget hur det blev riktigt så vi skulle hålla kontakten på mail och sen får vi väl se om jag ska vara med denna omgång annars kanske det kan bli nästa. Hade varit kul om man kunde delat med sig av sin erfarenhet och kunnat hjälpt till lite iaf !!



KRAMAR Kristian

2010-06-20 @ 10:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0