Den 12 juni 2010 – Tröttheten...

Jag är fortfarande sådär fruktansvärt trött!

Och jag har börjat fundera på vad det kan bero på...

Har läst att många bipolära i perioder lider av extrem trötthet,

men något vetenskapligt, eller någon förklaring har jag inte hittat.

 

Nu när Dr Anders börjat se mindre av dom bipolära dragen och mer

av det som hör till borderline, så känner jag mig lite osäker på om

tröttheten kanske står för något annat.

 

Vill absolut inte ha fler diagnoser. Inte av någon slag.

Men jag skulle ändå vilja ha en som man vet är rätt. Som stämmer.

Så jag får ett bättre utgångsläge liksom.

 

Många tittar skeptisk på mig när jag räknar upp mina sjukdomar.

Och jag känner mig lite som en hypokondriker som ”hittar på”.

Fast jag VET att jag inte gör det.

För hur fejkar man diabetes? Migrän? Magbråck? Astma och allergier?

 

Det känns som det är något mer som inte stämmer.

Fast jag försöker att inte låtsas om det...

Men fingrarna är svullna, stela och ömma när jag vaknar.

Jag är tröttare än tröttast. Samlar på mig vätska och andra ”småsaker”.
 

Men det är inte konstant. Bara ibland.

Så jag blundar för det så länge det går.

Jag har inte tid just nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0