Den 23 december 2009 – Dan före dan.

Det var svårt att somna igår kväll.

Och inte på grund av någon förväntan eller glädje

som den man känner som barn inför julafton.

 

Jag låg bara och tänkte på att jag var på fel ställe.

I fel säng, i fel rum och i fel stad.

För första gången någonsin var jag inte med familjen

och släkten dan före dan.

 

Jag har löjligt svårt för förändringar också.

Det hör väl till mitt kontrollbehov som är en del av

mitt röriga förflutna.

I vilket fall påminner jag starkt om Gustav i ”Svensson, Svensson”.

Ni vet det där avsnittet som alltid sänds på julafton!?

 

Tradition är tradition.

Allt ska vara som det alltid har varit.

Annars blir min värld ett enda stort ångestfyllt kaos.

 


Kommentarer
Postat av: kristian

så då var det snart tid att åka till lund, jaja i morgon men då hinner jag ju inte skriva här! kan ju lugnt säga att man e nervös som f*n och man undrar vad man givit sig in på men ETC ska ju vara bra och jag hoppas det hjälper! men jag ska ju vara ifrån sambo och dotter ett tag och det känns ju inte alls kul men det e klart dom får ju lite semester från mig å mitt dåliga humör :) (får tänka possitivt) det e sagt att det blir mellan 6 å 10 behandlingar och dom gör 3 i veckan så jag blir borta 2-3 veckor så kommer tyvärr inte att skriva här inne på ett tag men då får du/ni också lite semester från mig å mitt klagande :) men jag får ta igen det när jag kommer hem igen och jag har vi sagt att jag vill bo i lund iaf när jag var yngre men kanske inte på sankt lars men nu får jag ju prova på lund...



men det jag igentligen ville säga som det har tagit lång tid att komma fram till var att du får ha de super bra tills jag kommer in hit och kan läsa igen!!



många kramar Kristian!!!

2010-01-06 @ 13:36:54
Postat av: Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på

Hittade hit via psykiatrin.blogg.se och tänkte säg hej. Jag har samma diagnoser som du och bloggar om att försöka leva ett friskt liv trots diagnoserna. Kommer att komma tillbaka till din blogg fler gånger. Kram!

2010-01-06 @ 15:12:04
URL: http://tjelsi.com
Postat av: Jenny

Kristian

- Så det blev ETC ändå. När du läser detta...om du läser det för det tar väl ett tag...äh, jag mailar dig sen istället! Tänker på dig massor iaf och skickar positiv energi till St Lars som ligger ca 5 min gångväg hemifrån mig (så den borde nå dig ;-)



Tjelsi - Kul att du hittat hit :-)

Ska kika in hos dig med vid tillfälle. Har just nu "jullov" (eller vad man nu ska kalla det när man är sjukskriven). Bortrest iaf och har internet 5 min varannan dag ungefär :-S



Kram på er båda!

2010-01-09 @ 00:34:13
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0