Den 12 januari 2010 - Inte en till...

Jag vaknar. Kokar te. Brer en smörgås.
Tar en tugga. AJ!!!
Känner efter med tungan. Såklart.
Ännu en tand som har gått av.

Hur ska jag kunna äta framöver?
Nu kan jag inte tugga på nån av sidorna.
Jättekul, verkligen. 

Sms:ar David. 

"Bitit av ännu en tand. Livet är underbart"


Sen kokar jag gröt till frukost istället. 

(Och förbannar den värdelösa tandfen som inte längre 
kommer med pengar om natten för tänderna. 
Hade hon gjort det kanske jag haft råd att skaffa nya...)


 

Kommentarer
Postat av: anna

Hej!

Du bor i skåne? Vet du om att du kan få ett så kallat grönkort hos tandläkaren om du är sjukskriven och tar mediciner som gör skada på dina tänder? Ta upp det med din läkare. Då betalar du bara 900kr/per år. För alla dina besök hos läkare och tandläkaren under ett år.Det vanliga högkostnadskyddet. Det blir mycket billigare för dig.

Kram Anna

2010-01-26 @ 13:25:02
URL: http://annalver.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Hej Anna & tack för tipset. Har tyvärr redan kollat upp den möjligheten - och fått avslag pga att jag anses inte tillräckligt sjuk för att vara berättigad till det. (Måste vara inlagd eller beroende av daglig vård i hemmet för att få sådan tandvård skrev dom till mig). Men tack ändå för omtanken!

Kram Jenny

2010-01-26 @ 18:00:41
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0