Den 22 januari 2010 – Trovärdigheten själv

Jag har blivit sjuk. Förkyld. Igen.

Eller så blev jag aldrig frisk.

I vilket fall har jag inte orkat skriva.

 

Nu sitter jag mitt i natten och dricker te,

(som jag för övrigt inte kan känna smaken av).

Funderar på besöket hos Dr Anders och Emmy.

 

Tänker på att det är ju dom som ska kunna det här.

Det är dom som ska se igenom mig.

Som ska syna min bluff.

 

Men det gör dom inte.

En del av mig är nöjd med det.

Det bevisar ju att jag är smart, eller hur?

Jag kan vara övertygande, trovärdig och dom

litar på mig. Köper det jag säger.

 

En annan del gör mig rädd.

För vem i f*n ska syna, se och rädda mig när inte ens

dom kan göra det. Som har utbildning och erfarenhet.

Jag kan lura dom. Det känns bra för stunden.

I längden är det nog allt annat.


Kommentarer
Postat av: kristian

hejhej!! jag tror det är så att vi har blivigt bra på att luras tack vara att mer eller mindre har lurat folk hela livet med att vi har mått bra och visat en stark fasad utåt och just när vi pratar med läkare eller annat folk som e till för att hjälpa oss e det nog ingen jätte bra egenskap!

jag tycker jag har lyckats släppa det taget och låter nog folk hjälpa mig nu och jag hoppas det kommer att hjälpa men det e f*n inte lätt...



Kram Kristian

2010-02-06 @ 23:28:47
Postat av: Jenny

Det är väl så. Att man har lärt sig sätta upp en fasad utåt. Jag släppte nog på den för ett år sedan. När jag fick diagnosen. Bestämde mig för att lita på att jag skulle få hjälp och må bättre... Men nu visade det ju sig inte vara så enkelt. Har väl gett upp det där med att våga lita på vården igen.



Hur mår du nu?



Kram Jenny

2010-02-07 @ 00:39:00
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: kristian

Jo då jag mår bättre rent deppritions mässigt men jag jävulska problem med sömnen som nog bra på att jag har jätte JÄTTE mycke inre stress av någon anledning som jag aldrig haft förut, känns som om pulsen går upp i 190 så det e ju inte så kul får väl se vad läkaren säger om det ska prata med henne på tisdag!!



Kram Kristian

2010-02-07 @ 22:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0