Den 10 december 2010 – Nivå Extrem!

För någon dag sedan ringde min handläggare på arbetsförmedlingen.

Christina, som ni läsare säkert förstått vid det här laget att jag inte har

så nån vidare tilltro till.

Men den här gången hade hon en positivt nyhet :-)

Lifs (Lunds integrationsfrämjande samarbetsorganisation),

hade kontaktat Arbetsförmedlingen och behövde en journalist. 

Efter sökning i registret hade de hittat mig och kontaktat Christina

som i sin tur hörde av sig till mig.

 

Idag var jag där på en intervju. Eller nåt åt det hållet.

Jobbet i sig verkar intressant. Den journalistiska biten.

Mycket politik, vilket hade varit kul som oväxling till

de ganskalättsamma ämnen jag skrivit om på sistone.

Och det innefattar både skrivande, radio och tv.

 

Sen berättar de att jag även kommer behöva assistera den som jobbar

med layouten – och är synskadad...

När de visar mig runt tillägger de att jag kanska kommer behöva

korrekturläsa också – för han som jobbar med det är dyslektiker!

Nej, det var inget skämt!

 

De har verkligen dragit det där med att vem som helst ska kunna

jobba med vad som helst till extrema nivåer.

Blev rätt ställd, vilket kanske var tur eftersom jag på så sätt lyckades

hålla mig för skratt ända tills jag var på väg hem.

Då ringde jag David och skrattade så jag grät och han inte förstod ett

ord av vad jag sa =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0