Den 28 mars 2010 – Arbetsrehab

Var på möte med Försäkringskassan och

Arbetsförmedlingen i veckan angående arbetsrehab.

Tror det hade varit bra för mig med lite rutiner.

Ska i så fall börja jobba 10 timmar i veckan.

 

Nu ska jag bara komma på vad och hur jag vill göra.

 

Jag vet inte om jag ska välja att vara på ett

ställe där jag verkligen skulle vilja jobba, alltså

någonstans inom media. Det hade varit SÅ kul, men

jag vet ju också att efter arbetsrehabiliteringen kommer

jag förmodligen inte få vara kvar.

 

Väljer jag däremot att vara på en helt annan slags arbetsplats,

ett jobb som inte kräver lika mycket utbildning och erfarenhet,

så har jag (enligt statistiken i alla fall) en ganska god chans att

faktiskt få jobba kvar även senare.

 

Någon som har lite kloka råd att ge mig?

Kommentarer
Postat av: kristian

nä tyvärr inga goda råd att ge för jag e i exakt samma sists......



kram kristian

2010-04-05 @ 23:01:27
Postat av: Jenny

Åh, är du också på väg tillbaka till arbetsliv?

Hur känns det? Hur har du mått efter behandlingen? Har det blivit fler eller ska bli framöver? Vad tar du för mediciner nu?



Många kramar!

(Har saknat dig & dina kommentarer här)

2010-04-05 @ 23:04:06
URL: http://remiss.blogg.se/
Postat av: kristian

hejhej ja tanken e att jag ska börja arbets träna nu i framtiden men där e en jäkla kö tid innan allt e klart så vet inte när det blir riktigt



jo då här börjar allt kännas bättre å bättre nästan bara sömn problem kvar men sen klart jag har bättre och sämre dagar men det får man kanske räkna med...

Tror och hoppas att det inte ska bli fler behandlingar inne i lund för det e inget kul ställe att vara på!! jag äter en massa lithium nu och går och kollar det varje månad men dem fungerar bra för mig e bara lite darrig i händerna!!

ja jag har haft en massa dator problem så det har inte blivigt så mycke skrivande här tyvärr och med mitt guldfisk minne så kommer jag ju inte ihåg adressen när jag e hemma hos nån med dator så då e det inte så lätt :)



stora kramar// kristian

2010-04-06 @ 21:55:37
Postat av: Jenny

Vad glad jag blir att du verkar må lite bättre iaf!

Fick också veta att det var lång väntetid för arbetsrehab, men sen gick det ändå ganska snabbt =)

Eller ja...ca två månader har det tagit.

Sömnproblemen verkar man få dras med. Likadant här.

Tyvärr gör det ju dagarna lite jobbigare också när man aldrig är riktigt utvilad.



Kramar Jenny

2010-04-08 @ 02:40:50
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0